SherL’Hopital og spillets regent

Nå blir det faktisk to innlegg på en uke, det er ganske sprøtt. Grunnen er rett og slett at det er ting å blogge om akkurat nå! Jeg har hatt en supertravel uke, og ikke en gang spist middag hver dag. Onsdag var spesielt hyggelig, da var vi i overkant av 10 stk fra videregående som var samlet til vafler. Det var en utrolig koselig kveld, det er så sjelden jeg ser dem, og enda sjeldnere at vi faktisk har tid til å slå av en prat!

I dag er det endelig fredag 11. mars, som vil si at vi har premiere på Radiumteaterets eminente påskrekrim med løsning seinere i dag. Det gleder jeg meg skikkelig til, og jeg har til og med bakt kake til dem som møter opp. Til kaken har jeg brukt denne oppskriften, men med min egen glasur som er løst basert på farmors oppskrift. Selve kaken er en av de beste sjokoladekakene jeg har smakt, den er utrolig myk og saftig. Forrige gang jeg bakte den hadde jeg ikke en gang glasur på, fordi etter min mening så er denne kaka SÅ god i seg selv at det ikke egentlig trengs.

20160310_220856.jpg

Til middag har jeg laget meg pepperlaks med sopp og pasta, oppskriften på den finnes her. Som man kan se inneholder oppskriften bacon, men i stedet for å ha bacon i min middag brukte jeg dobbel mengde sopp. Det er en virkelig god middag, som i tillegg er skikkelig lett å lage og har få ingredienser. Perfekt for meg, en student som elsker både laks, sopp og pasta.

20160311_135328(0)(2).jpg

Det var det for i dag, nå skal jeg snart av gårde til skolen for premieren vår. God helg!

Woop.

Leave a comment