Himmelsk torskemiddag

I dag har jeg gjennomført ukens andre treningsøkt, og ettersom uken er halvveis betyr dette at jeg ligger godt i rute til å holde målet om 3 økter per uke denne første uken i 2016. Nå er ikke dette nyttårsforsettet det jeg er mest urolig for, ettersom det gikk helt fint i høst å trene 3 ganger i uken.

Jeg er derimot mer bekymret for denne pescetarianergreia, og tenker det kan bli vanskelig å holde seg borte fra alt kjøtt. Når lasagne, burger, taco og pizza er helgefavoritter, og man også elsker en god biff, er det ikke det letteste i verden å holde seg unna kjøtt. I morgen starter helgen, og jeg vil gjerne unne meg litt helgekos. Så på middagsplanen min for helgen står både lasagne og taco, men vegetariske utgaver av disse. Jeg er veldig spent på om jeg kan få det til å smake like godt uten kjøttdeigen, og gleder meg til resultatet!

Før jeg dro på trening spiste jeg en litt for tung middag, og måtte derfor vente litt med å trene. Jeg hadde nemlig en liten porsjon pizzasaus igjen fra vegetarpizzaen jeg lagde på fredag, så jeg varmet denne og spiste den sammen med litt kokt spaghetti. Velsmakende var det i det minste, men en særlig bra frokost vil jeg ikke kalle det.

Med det samme jeg kom hjem fra trening drakk jeg to rå egg og en god slurk soyamelk med sjokoladesmak. Jeg var rett og slett så sliten at jeg orket ikke å gå i gang med middagen med én gang, så da ble det en enkel løsning for å få i meg noe for at kroppen min skal restituere bra.

Ok, mye tekst og lite bilder. Her til slutt kommer middagen min. I dag sto det egentlig torsk, poteter og hvit saus på middagsplanen min, men hvit saus er ikke akkurat det sunneste i verden. Nå skal jeg ikke påstå at det jeg endte opp med å lage er det heller, men jeg tror det er et lite hakk sunnere i det minste. Dette er absolutt et av de bedre torskemåltidene jeg har laget, og det tok under en halvtime!

20160107_170847

Det jeg gjorde var å aller først sette poteter til koking. Jeg pleier alltid å skjære dem opp i litt store terninger før jeg koker dem, rett og slett fordi de blir fortere ferdige da. Så tok jeg et porsjonsstykke torsk og la det i en smurt ildfast form, og strødde salt, sesamfrø og litt parmesan over. Det er derfor overflaten på fisken ser litt rar ut. Dette fikk stå i ovnen på litt under 200 grader. Sausen lagde jeg ved å først surre ett fedd hvitløk og en halv rødløk, begge deler ganske finhakket, i tillegg til litt soltørkede tomater fra glass. Etterpå tilsatte jeg en kvart boks hermetiske hakkede tomater, og litt salt, pepper og basilikum. Dette fikk rett og slett bare stå og koke til fisken og potetene var klare. Resultatet var billig, enkel og rask hverdagsmat. Jeg er litt glad for at jeg bare lagde én porsjon, hadde nok overspist om jeg hadde mer…

Konklusjon: Sykt digg torskemiddag, lager definitivt dette igjen!

Woop.

One thought on “Himmelsk torskemiddag

Leave a comment