En sånn dag

I dag blir det ikke matblogg, selv om jeg hadde tid til en skikkelig middag i dag. Grunnen er rett og slett at jeg lagde det samme som jeg skrev om i dette innlegget. I stedet har jeg lyst til å bare skrive litt om dagen i dag, og livet generelt. Så da gjør jeg det.

Du vet en sånn dag der man bare irriterer seg over alt og alle, og aller helst vil være alene? Når det at personen til venstre for deg kremter litt, eller personen til høyre blar om til neste side i boka er alt som skal til for at det bobler av irritasjon inni deg? Jeg vet ikke om alle har det sånn, men jeg har det noen ganger sånn. I dag er en sånn dag. Selv om jeg liker å være rundt vennene mine så er jeg egentlig ganske introvert, og i dag kjente jeg at jeg virkelig trengte å være alene fordi det har jeg vært utrolig lite de siste dagene.

På grunn av dette droppet jeg all form for sosialliv utenfor kollektivet etter skolen i dag, men før jeg dro hjem stakk jeg innom treningssenteret og fikk ut litt frustrasjon der i stedet. Det var en god liten økt, men jeg drar til Åre på søndag, og det blir først etter det at jeg virkelig får trent helt fast. Det blir nok bra. Denne uka bruker jeg egentlig treningsøktene mine til å se hvor mye jeg greier nå, slik at jeg kan legge opp treningsprogrammet framover ut fra det.

Utenom skole, trening og middag har jeg egentlig bare gjort enda mer skolearbeid. Det var egentlig ganske deilig å sette seg ned i noen timer og gjøre unna et par øvinger som skal inn de kommende dagene. Jeg er så glad for at jeg valgte å søke meg inn på bachelor i matematiske fag. Jeg kunne ærlig talt ikke valgt bedre. Som for de fleste andre studenter er det også for meg vanskelig å sette meg ned og faktisk begynne med øvingene, men når jeg først er i gang så kan jeg sitte i flere timer og kose meg med det. Det er virkelig godt å kunne fylle dagene med ting jeg elsker fra morgen til kveld, hver eneste dag! Fordi selv om jeg har vært særlig irritabel i dag, så har jeg det fortsatt veldig fint sånn generelt. Jeg tror jeg er nærmere det å være lykkelig enn jeg noen sinne har vært før.

20160121_000408.jpg

Sånn ser spisebordet vårt ut etter at jeg har jobbet med øvinger i flere timer. Syns nesten det er litt koselig, selv om det bare er et eneste stort rot.

Nå skal jeg ta en dusj og skifte sengetøy. Det å legge seg i en seng med rent sengetøy er virkelig en fin hverdagsglede. Før jeg legger meg til å sove leser jeg noen sider i Bibelen hver kveld, det er en fin avslutning på dagen. Da slår jeg av PC’en, setter mobilen på lydløs og tenner mine 6 stearinlys, og så har jeg det rett og slett skikkelig hyggelig der jeg sitter alene med Bibelen min. Det å ta noen minutter med litt stearinlys og ikke så mye annet er forresten fryktelig lurt før man skal sove. Om jeg ikke tar helt feil så blir hjernen mye mer forberedt på å sove av det rødlige lyset fra stearinlysene, enn den blir av det blålige lyset fra PC-, TV- og mobilskjermer. Uansett, god natt!

Woop.

2 thoughts on “En sånn dag

Leave a comment