Jeg har fått post

Da jeg kom hjem i går sjekket jeg posten, og der lå det en hentelapp adressert til meg som jeg har ventet på i et par uker. Jeg har faktisk gledet meg skikkelig til å få den pakken, og i dag fikk jeg hentet den. Det jeg hadde bestilt var nemlig en stavmikser med litt ekstrautstyr så den også delvis erstatter en food processor. Så nå gleder jeg meg skikkelig til å bruke den i matlagingen. Har allerede laget dagens middag med den, nemlig fiskekaker!

20160121_182044

Oppskriften på fiskekakene er denne:
ca 300 gram sei
ca 200 gram laks
1,5 ss potetmel
1 egg
litt melk (0,5-1 dl)
0,5 rødløk
ca 2 ss tørket persille
ca 2 ts salt
litt pepper
litt tørket chili

Jeg kjørte alle ingrediensene på full hastighet til jeg hadde en noenlunde jevn masse, og så brukte jeg en spiseskje til å legge dem i stekepannen. Konsistensen ble veldig fin, de er akkurat passe faste og gikk ikke i stykker under steking. Jeg er veldig fornøyd med resultatet! Oppskriften holdt til 11 fiskekaker, selv om det bare er 10 på bildet under (jeg hadde allerede spist én).

20160121_185103

Jeg har altså flere middager her. I dag ble middagen rett og slett tre fiskekaker sammen med litt salat og noen cherrytomater. Jeg lagde meg også majones med min kjære nye stavmikser, og den passet veldig fint til middagen min.

20160121_192024

Konklusjon: Fiskekaker er definitivt best når de er hjemmelagde, og dette er nok ikke siste gangen. Først må jeg bare spise opp alle de jeg lagde i dag!

Ellers er det ikke stort å si om dagen min, det går mye i skole, og det liker jeg. Jeg er veldig motivert til skolen for tiden, så det gjør meg ingenting å sitte med øvinger etter skoletid heller. Det er fint. Kan melde om at de tre første ukene av 2016 har bestått av utelukkende BRA dager, og det er ganske utrolig. Føler meg heldig.

Woop.

 

Leave a comment